torsdag 15 april 2010

Tankar från morgonpendeln

Så sitter jag här igen, på första pendeltåget mot stockholm. För bara någon månad sedan brukade detta tåg vara nästan tomt. Det var jag och byggarna. Men med solen kom även människorna och nu är nästan nynäspendeln full. Undrar om det beror på folks dåliga förtroende för kombinationen SL och kyla? Jag klandrar dom i såfall inte, skulle också valt ett annat alternativ under vintern om jag kunde. Tänk att nästan alla passagerare på morgontåget sover. Det är bara jag och en handfull människor som är vakna. Någon läser tidningen, endel lyssnar på musik och en tjej pluggar körkortsteori... Och jag själv sitter här och överväger att slumra lite jag med. Snart kanske jag slipper detta eviga åkandet dagligen, har något på gång nämligen... Men mer om det i morgon! Avslutar med att önska lillebror i familjen grattis på namnsdagen!

0 kommentarer: