fredag 30 april 2010

Självklart ska han bli sjuk just nu!

Är grymt trött! Vi stannade uppe sent igår för att packa och betala räkningar. Och sen klockan 04:30 kommer Ossian in till oss, klarvaken! Jag försökte få honom att somna om, men han reagerade med att skrika rakt ut så lillebror vaknade och sen var cirkusen igång hemma hos Familjen Canavan.
Det jobbigaste är att jag ska jobba till midnatt ikväll. Det är inventering. Sen upp tidigt i morgon för att fixa det sista inför flytten. Jaja, jag överlever nog det också.

Idag är Ossian hängig, han känns lite varm och är förkyld. Att dom alltid ska insjukna i de mest olägliga stunderna, är det inte typiskt? Så nu blir vi utan barnvakt i morgon, kan inte släppa ner sjuka barn till en annan barnfamilj liksom så jag eller min mamma får väl passa barnen i lekparken medans gubbarna bär möbler och kartonger.

Ossian får därmed vara hemma från dagis idag. Men jag lämnar nog Oliver ändå, har endel att fixa och det är betydligt enklare med bara ett barn att hålla koll på.
Först ska vi upp till Nynäsbostäder och hämta nycklar till lägenheten. Ska även välja golv och färg till hallen som ska totalrenoveras eftersom förra hyresgästen "låtit" sin katt kissa där nere. Luktar vidrigt. Sen ska vi förbi affären och handla lite småsaker tills i morgon, dricka och så. Efter det blir det en prommis upp till nya lyan för inspektion. Dom är där och river golv idag men vi kan nog smita förbi. Klockan 15 ska jag jobba så Andy får hämta upp Ossian innan dess. Hektisk dag, men det känns sååå skönt att vi snart slipper bo i Döden Ösmo.

0 kommentarer: