lördag 17 april 2010

Allt faller på plats...

Det känns som om mitt liv håller på att formas precis så som jag vill ha det. Snart flyttar vi till en bostad där jag faktiskt kan se mig själv bli gammal. Det är ett boende som passar våra behov perfekt, och det ligger i en stad som jag allid tyckt mycket om.

Barnen växer så det knakar, och det blir bara mer och mer roligt att umgås med dom. Jag tycker faktiskt det bara är en massa slit med riktigt små barn men nu börjar dom bli större, mer självständiga och man får mer utbyte av att umgås med dom. Tycker det är så härligt! Igår fick Ossian stanna uppe på kvällen för första gången. Vi hade "fredagsmys" med film/tv och popcorn. Han var på strålande humör! Vid halv nio tok slocknade han i sin säng igen. Jag har länge längtat efter att kunna se en film och umgås tillsammans med Ossiam men han har känts för liten och har haft för dåligt tålamod för att sitta still och titta...Men nu går det och det känns härligt!

Jag vet att jag tjatar men jag måste nämna vår underbara förskola med. För utan dom hade jag fortfanade gått med oro när jag lämnat barnen på dagis. Får dom komma ut idag? Får dom göra något kreativt eller är det bara "fri lek" som står på schemat? På Spring i Benen behöver jag inte oroa mig, där kan man följa allt barnen gör på Facebook varje dag. Hur mysigt som helst! Och det är inte svårt att ta miste på att barnen har haft super roligt när utekläderna är skitiga från all utomhusvistelse och innekläderna har spår av målarfärg, lera eller något annat roligt. Personalen är fantastisk och det handlar faktiskt om "service" gente mot oss föräldrar och inte bara barnpassning.
På förra förskolan fick jag ju ofta ångest över att lämna Ossian, det kändes som om personalen tyckte det var jobbigt att ha honom där. En mer att ta hand om typ. Så känns det verkligen inte här! Men sen vet jag ju att flera föräldrar är väldigt nöjda med våran förra förskola, det skar sig kanske bara för oss helt enkelt. Hur som helst, skulle aldrig för något i världen byta bort det vi har nu när vi äntligen hittat rätt.

Det har hänt en annan stor grej med; Jag har fått nytt jobb! Det bästa av allt är att det är 10min prommis hemifrån och 15min till dagis! Lite skillnad från de två timmarna enkelresa som jag har nu! Vad är det då för jobb? Jo, på Willys. Det blir prima.

Så ja, snart bor jag i mitt drömhus tillsammans med mannen jag älskar galet mycket och våra underbara pojkar som får mig att le varje dag och jobbar så pass nära att jag kan umgås betydligt mer med dom! Livet leker just nu!

2 kommentarer:

Sara sa...

Grattis till jobbet!! :-)

Härligt att få jobba så nära hemmet! (jag har också försökt hålla mig till att söka jobb inom 30-40 min hemifrån och har nu 25 min på cykel/spårvagn till mitt jobb. Vill inte förlora mer tid än så per dag).

Anonym sa...

grattis!

njut nu av livet & våren

/m