torsdag 1 april 2010

Ett tips till alla föräldrar!


Har länge tänkt köpa en fin skrivbok att skriva ner alla roliga saker barnen säger i. Men har inte hittat någon tillräckligt fin bok. Jag har sneglat på skrivböckerna hos Bookbinders design men tyckt att dom varit i dyraste lagret. Så Andy tog saken i egna händer och köpte oss en stor, underbart fin turkos bok i påskpresent. Den är sååå fin och jag ska fylla den med små citat som våra barn säger. Tänk vad mycket lycka den kommer bringa dom och oss om tjugo år!

Ett av Andys favorit citat från Ossian, 2år är: "Frun heter han", som han sa samtidigt som han pekade på mig. Sötnöt!

Själv tycker jag han var så otroligt rolig när Oliver, 2 dagar gammal sitter fullt påklädd i sitt babyskydd i väntan på att gå ut. Ossian går fram till honom, vinkar, ler och säger "BYE BYE!". Precis som om han fått nog av lillebror och tyckte han kunde återvända till var han nu kom ifrån :-)

Boken på bilden är beige, våran är turkos.. bilden är lånad från Bookbinders hemsida.

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag har en bok där jag skriver upp allt kul liam säger. Jättekul!
Vore det inte roligare om ni hade varsin bok till barnen som dom kunde få när dom var vuxna, istället för att dom ska dela på en? :)

Johannah sa...

Vi tänkte på det, men bestämde oss för att vi vill behålla den hemma hos oss så får dom bläddra i den här när dom är på besök!