onsdag 28 april 2010

Hejdå kära Stokke???


Här hemma har vi Stokkes tripptrapp stol till Ossian Jag gillar tanken med dessa stolar och de var ett självklart val. Men barnen sitter inte bra vid matbordet i den. Dom hoppar och far, sitter på knä, glider i sidled fram och tillbaka över den breda sitsen, ställer sig upp på stolen, lägger sig tvärs över sitsen etc.

Funderar därför på att byta ut den, mot en stol med mindre sittyta. Jag har fått för mig att dom då automastisk kommer att sitta bra, då det inte finns så mycket yta att "spela på".. Tänker jag helt snurrigt tro??

3 kommentarer:

Anonym sa...

dom kommer INTE sitta bättre på denna stol
ni får helt enkelt försöka få dom sitta bra på stokken först innan ni byter tyvärr

om ni inte hotar något som -sitt still annars går stolen sönder

sitter dom still på dagis?

våra sitter kvar på sina stokke o dom är nu 6 & 7 år
men det var en period då dom inte satt still och då fick man helt enkelt lämna bordet tills man kunde sitta still och fick då komma tillbaka

man kan inte "klättra" upp på dessa stolar heller då dom vickar lättare...

/m

Johannah sa...

Ja på dagis sitter dom still, men där har dom inte Stokke.

Dom har bord i barnens höjd med små stolar till.

Anna sa...

nej jag håller inte med anonym..

du vet väl vilka problem vi hade med dagis och ebba å ingen sele eftersom vi har sele hemma.. eller rättare sagt sån där antilop stol (den bästa stolen EVER!) stokke stol har vi oxå.. men jag gillade inte det när hon var bebis och verkligen inte när man sen skulle ta bort bygeln då var det bara lek.

iaf så köpte vi en sån här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30090476 i svart på blocket och kors i taket.. hon sitter still å äter sin mat.. :D