tisdag 5 januari 2010

Snabba ryck!

Igår morse fick jag ett samtal om en anställningsintervju som skulle hålla till senare på eftermiddagen. Min käre make skjutsade mig in till stan och jag gick på intervjun. Jag hade inga stora förhoppningar när jag gick därifrån, dom skulle intervjua tjugo personer för tjänsten och de lät negativa till att jag hade så pass små barn, eftersom dom ofta är sjuka så mycket i början när de börjar dagis. Men tro det eller ej, 45 min efter intervjun ringer dom tillbaka och vill att jag ska börja redan följande jag - alltså idag.
Så nu får Andy ta över inskolning av Ossian och blöjbyten på Oliver. Härligt!

Undrar ni vad det är för jobb? Det är i en kiosk/tidningsbutik/café på centralen. Ska bli så skönt att få komma iväg hemifrån och jobba nu! Är trött och less på att vara hemma.

Ossians inskolning på nya förskolan gick bra. Det känns väldigt bra där och än så länge är jag glad att vi böt förskola. Bara den SJÄLVKLARHETEN att barnen får vara ute, MINST en gång om dagen, oftast både för- och eftermiddag. Och att barnen får röra sig fritt på hela förskolan och inte har några "åldershinder". Alla får prova på vad dom vill, utan att höra att dom är för små. Den inställningen gillar jag. Klart alla barn kan, men på sitt eget sätt.

Inskolningen brukar dom avklara på bara tre dagar, så idag är det dags för Ossian att vara där själv en stund. Andy och Oliver är med från 9-11. Sen får Ossian äta lunch och sova middag där. Tror det kommer att gå bra.

Det enda "tråkiga" med förskolan som jag kan komma på är att när Oliver börjar i Mars är dom TRE stycken Oliver. Och i samma veva blir dom även TVÅ stycken Ossian. Så ja, det får väl helt enkelt bli "THE CANAVAN BROTHERS". :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till jobbet!


/m

Hippiemamman Sara sa...

Grattis till jobbet!
(Jag har faktiskt också precis fått jobb, andra dagen idag. Känns jätteskönt.) :-)