onsdag 13 januari 2010

MIN dag!


Har haft en kanon bra dag! Mötte Sandra vid centralen strax efter tio och gick på min första intervju. Hyser inga hopp om den tjänsten, när jag kom dit var det 78st framför mig i kön, och det fortsatte att välla in folk. Fick vänta i över en timme för en två minuters intervju.

Därefter gick vi och åt lunch. Super god pasta, kikade i nåpgra butiker och gick sen till John Chris - ett av Stockholms mysigaste cafeér? Kröp upp i en soffa tillsammans med varsin varm dryck och pratade bort typ 2,5 timme! Helt helt underbart! Fan vad jag har saknat min Sandra. Ingen annan förstår mig som hon, och ingen annan kompis känner mig lika bra som hon gör. Hur klarade jag av sex månader utan dig?! GALET!

Tiden sprang iväg och snart var det dags att säga hejdå och bege sig till andra intervjun. Den tjänsten vill jag VERKLIGEN ha! Okej, resvägen är lång men vad har jag för alternativ? Inte direkt så att jag kan vara kräsen just nu med tanke på situationen jag sitter i. Rekryteraren sa att hon fått ett bra intryck av mig och tror jag skulle passa bra för tjänsten och i gänget på arbetsplatsen. Jag får svar i nästa vecka så snälla håll alla tummar ni har för att det här går hem.

När jag kom hem stod middagen på bordet och barnen slogs om min uppmärksamhet. Nu sover dom gott i sina sängar och jag har precis kommit upp från ett varmt och energigivande bad. Vet ni hur söt Sandra var? Hon hade köpt mig en LUSH badbomb som ska bringa energi, för att jag haft det så jobbigt med barnen senaste nätterna? Så omtänksamt av henne!

1 kommentarer:

mamma sa...

Sådana vänner ska man vara rädd om,det är inte kvantiteten som räknas utan kvalittén på dom, jag har också en sån vän:)