lördag 16 januari 2010

Ni undrar ju säkert...

Jag åkte aldrig till jobbet. Ringde och sa att "utan kontrakt inget jobbande". Dom blev skit sura. Jag orkar inte bry mig. Det är inte risken att lönen som ska utebli som fick mig att ta mitt beslut, utan att jobba mitt på stockholms central utan försäkring. Kiosken öppnar tidigt och det brukar tydligen välla in uteliggare/pundare/alkholister vid den punkten för att köpa sig en kopp billigt kaffe och tina upp lite. Jag tycker det känns olustigt att jobba oförsäkrad bland sånna människor.

Vet inte om mitt budskap om att jag inte ska jobba idag gick fram ordentligt dock, för när jag vaknade i morse hade dom ringt mig sex gånger. Jag tänker inte ringa tillbaka. Inte efter den utskällningen jag fick igår.

3 kommentarer:

Hippiemamman Sara sa...

Jag tycker att du gör helt rätt! Du har ju inga rättigheter utan kontrakt. Är de så oseriösa att de ber dig att jobba utan kontrakt så låter det inte som någon bra arbetsplats direkt... Fy för såna!

Monica sa...

Bra!
Nu kommer dom säkerligen att be dig inte komma tillbaka nåt mer. Men jag tycker nog att det känns som lika bra! Låter bara helt sjukt det där stället!

Anonym sa...

bra jobbat tjejen!

fortsöka jobb som känns bra i magen också!

/m