lördag 27 november 2010

Vintervantar

Det här med vintervantar är verkligen ett kapitel för sig. Jag tycker det är galet svårt att hitta rätt och varje år läggs massor av pengar på olika vantar.
Ibland har jag inte varit nöjd med kvaliteén - dom har helt enkelt inte hållt värmen så barnen har gråtit av blåfrusna fingrar.
I år köpte vi ordentliga hutlöst dyra vantar från Didriksons, för dom har ju iaf. rykte om att hålla sig varma och sitta kvar ordentligt på handen.
Jo visst, det stämmer säkert om man bara kunde få på dom!
Dagisfröknarna klarar det galant och dom har försökt att lära mig - men jag kan inte, framför allt inte på Oliver som inte hjälper till det minsta.

Igår var jag in på Babyland och hittade vantar från Lassie med dragkedja - perfekt. Nu kan även jag få tummen på plats utan tjugo minuter av krångel!
Hqar tidigare bara hittat dragkedje-vantar i babymodell, så jag var mycket nöjd. Även om slutnotan på vintervantarna redan stigit i höjder. Jaja, Didriksons vantarna kan dom ju faktiskt ha på dagis...

Hur kommer det sig egentligen att vantar är så sjukt dyrt? Jag kanske ska börja sy mer sånt och bli miljonär på kuppen...

3 kommentarer:

Monika sa...

Vi köpte också Didriksson till dottern hennes andra vinter, de gick bara inte att använda. Vi har använt Hestra till dottern efter det. De är verkligen bra. Det bästa är att stl 1 verkligen passar ett barn som är 1 år (om barnet inte är väldigt stort med stora händer kanske). T.ex. PoP vantar har jag upplevt som väldigt stora i storleken. Om vanten är för stor för handen kan ju inte barnet greppa alls och tar då istället av sig vanten. Det hjälper ju inte att vantarna är jättevarma då. Men jag håller med om att vantar är väldigt dyrt, speciellt som man behöver fler än ett par.

min molly sa...

Vi köper hutläsa mängder med vantar på Ullared varje år....just för att vantar är så dyrt. Vintervantar, Reimas är favoriter på små barnhänder. Vet inte vad det är men just deras är riktigt bra.

Lina sa...

Stadium har JÄTTEBRA vantar från Everest med dragkedja. 99kr tror jag de kostar, och händerna är varma.