måndag 29 november 2010

Nyårsnojjan är bortblåst

Kommer ihåg vilken vånda som vällde över mig varje år när det började närma sig nyårsafton. Vad skulle jag ha på mig? Skulle jag bli inbjuden till någon rolig fest? Hur skulle tolvslaget firas? Tänk om man inte blev bjuden någonstans och fick lov att fira helt ensam? Samma år samma stress.

När jag fick barn blev nyårsnojjan som bortblåst. Tror faktiskt jag sovit vid tolvslaget varje år sen dess. Och det mår jag inte det minsta dåligt över. Blir nog en fin middag hemma i år igen. Och det känns bra att kunna fisa runt i mjukisar istället för att halka runt i höga klackar i blixt kyla.

2 kommentarer:

Anna sa...

haha som vi då :-) Fast så har det nästan varit sen jag å patrik träffades.. vi är inte så mkt för att festa så vi har suttit hemma dom flesta nyårsaftonar..

Sara sa...

Haha, det är samma här! Har typ lagt ner att fira nyår. Tyckte aldrig det var så kul innan heller. Vaknade förra året av att det smällde massa utanför fönstret, men sen somnade jag om igen. :-)