onsdag 24 november 2010

Det här med bebismagar...

Livlig bebis i magen = Livlig bebis på utsidan?
I alla fall om man ser på mina barn.

Ossian var inte still en sekund, han bökade och sparkade. Man kunde tydligt se hela magen röra sig och Husse kände tidig kontakt med Ossian i magen. Jag fick inte sova på nätterna för hans sparkar var så hårda. Han var helt enkelt en livlig bebis i magen. När han kom ut fortsatte han i samma takt, och i dag, 3år senare kan han fortfarande inte sitta still :-)

Oliver gjorde inte mycket väsen av sig i magen, faktum är att det kunde gå flera dagar utan att han hörde av sig alls vilket resulterade i mycket ängslan hos mig - levde verkligen bebisen därinne? Husse kunde bara känna Oliver sparka några få gånger under hela graviditeten. Sen kom Oliver ut och han var lugn som en filbunke direkt. Sov hela nätter och skrek bara om det var något som var riktigt fel. Idag, snart 2år senare är Oliver fortfarande en stillsam liten tänkare. Även om han nu har en stark vilja har han ändå inte samma behov av rörelse som sin storebror.

2 kommentarer:

Karin sa...

Precis så är det med mina två små busfrön också. Ena lugn i magen och har alltid varit lugn, andra hur vild som helst i magen och är aldrig still och lugn utanför...

Sara sa...

Intressant det där! :-) Jag har ju bara en graviditet att jämföra med, men min dotter var väldigt rörlig då och det är hon verkligen nu med! Ska bli kul att jämföra nästa gång. :-)