fredag 19 november 2010

Popcorn kaos...

Vasin liten skål med popcorn brukar mina pojkar få varje fredag efter middagen. Då sitter de tysta i sina saccosäckar och tittar på Playhouse disney. Ikväll fick dock lillebror för sig att hitta på hyss. Tyst tassade han ut i köket, sköt fram sin stol till diskbänken, ställde sig på stolen och plockade ner påsen med popcorn. Sen vände han upp och ner på påsen och tittade roat på havet med popcorn på golvet.

Sopkvasten är spårlöst borta. Dammsugspåsen är full och självklart glömde jag köpa nya idag. Vi har nu plockat upp alla popcorn för hand, det tog en evighet och ändå kan jag se små vita frigolitliknande saker lite varstans i lägenheten. Känner mig ganska irreterad just nu. Och nej, jag vet inte hur man stavar till irreterad/irriterad. Mamma lär snart upplysa mig ;-)

0 kommentarer: