tisdag 16 mars 2010

Solt mamma!


Nu blir det en massa skryt igen! Men det är ju faktiskt min blogg och bara jag som väljer dess innehåll!

Är så otroligt stolt över hur artig Ossian är - där har vi verkligen lyckats. Han säger alltid tack när han får något, och om han glömmer behöver vi bara säga "vad säger man?", då svarar han snabbt tack. När han vill ha något säger han jämt "please" eller "snälla". Och om han gör någon illa är det aldrig svårt att få honom att säga förlåt. Bara att hoppas på att det håller i sig.

Olivers inskolning på förskolan har gått över förväntan. Redan igår kunde vi lämna honom ensam där i tre timmar, och idag gick han sex timmar helt själv. Inget gnäll, inget gråt. Bara skratt och bus! Han hade ätit som en häst; en hel kycklingfilé till lunch med pasta och sallad till. Sen hade han sovit gott i vagnen(vilket han vägrar hemma).

Jag är en riktigt stolt mamma åt mina fina killar!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Det har du rätt att vara, jag är en stolt mamma och mormor:)

Johannah sa...

Tack mamma, nu blir jag glad :-)