onsdag 3 mars 2010

Ett steg i rätt riktning!

Ikväll har jag varit på viktväktarna. Är så glad att jag gick dit, blev väldigt inspirerad och motiverad att köra igång nu! Kom på en pinsam sak när jag stod där på vågen - jag väger nästan lika mycket nu som jag gjorde när jag var höggravid med Ossian. Det är långt ifrån okej. En gång i tiden såg jag ner på folk som var feta efter att dom fått barn, jag tyckte det var patetiskt att skylla sin övervikt på att man varit gravid. Är man fet så kan man faktiskt göra något åt det.

Nu sitter jag här själv, och har blivit just en sån jag rynkade på näsan åt och jag skäms över det. Skäms över att jag låtit det gå så långt. Jag tänker aldrig igen väga mer än vad jag gör idag, inte ens ett ynka gram.

Vore roligt att ha ett mål förutom målvikten. Det vore spännande att ha ytterligare något att kämpa för, en riktig belöning när jag gått ner mina 26,5kg. Får tänka ut något bra och tar gärna emot tips på vad jag kan tänkas belöna mig själv med.

1 kommentarer:

Monica sa...

Spabehandling/weekend, nåt du verkligen alltid velat men inte vågat/haft råd att göra, äta en måltid med händerna som barnen gör, designa ett eget smycke, lägga snuskigt mycket pengar på en väska, söka till fotvårdsutbildning, gå ut i en snorgrön klänning med matchande skor och få det att funka.. :-)