torsdag 18 mars 2010

Jag är tydligen en hemsk mamma

Har precis fått höra vilken elak mamma jag är som redan tar bort vagnen från ossian. Det är ju otroligt orättvist att oliver ska få sitta jämt men inte ossian... Jag vet allvarligt inte om jag ska skratta eller gråta. Ossian är 2år och 4månader gammal. Han har gått själv sen han var 1år. Varför skulle det vara dumt att låta honom använda sina ben så mycket han orkar? När han tröttnar kan han ju åka snålskjuts på ståbrädan. Fast samma person har ju yttrat sig tidigare med att det är så hemskt att mina barn måste bli stora så snabbt... Jag menar, att låta dom äta själv när dom fysiskt kan stoppa in maten i munnen själva är ju skandal. Eller att byta bort spjälsängen före två års ålder är ju ett tydligt fall på barnmisshandel. Jag blir matt! Jag anser inte att man är bebis längre när man är över ett år, sluta dalta för fan. Låt barnen utvecklas och få nya utmaningar. Eller har jag fel?

3 kommentarer:

Madelene sa...

Mina barn har gått sedan de va 2 år. De får sluta sova middag när de är 2 år. Och se här! Vid 1.5-2 års ålder är ett barn i en fas där det inte tycker om att vara instängt. En spjälsäng kan rent utav kännas otäck för en 2 åring då de inte tar sig ur. Och har de börjat på att försöka ta sig ur spjälsängen SKA man ta bort den av säkerhetsskäl. Så den som påstår att du är en elak mamma kan ta sig i arslet och köra upp sin okunskap där med!

Anna sa...

Alla barn är olika.. Det är lika dumt att säga att en 2-åring INTE ska ha spjälsäng som att den ska ha det.. Alla får väl göra som dom vill.

Före jul försökte vi byta till en stor säng men det gick inte.. men nu bara några månader senare har det funkat hur bra som helst.. hon har snart sovit i sin stora säng i en vecka!

Linda w L2K sa...

Ojojoj!! Tur att den person som sagt så till dig inte känner mig då... Jag har vägrat syskonvagn, för det har ju ändå skiljt två år mellan barnen... Ståbräda funkar gott och väl om barnen inte orkar gå.

Och maten ska vi inte tala om. Jag har två barn som har ätit pizza, helt själva, redan vid sju, åtta månader. Ätit helt själva har dom gjort innan året...

Bytt sängen har JAG gjort för att JAG ville redan vid ett års ålder... På alla tre!
Visst får man en övergångsperiod när barnen ska vänja sig att sova i stor säng men det är väl inget konstigt i det?
Och dessutom fick dom öldsta två byta till eget rum redan vid ett par månaders ålder..

Nä du Johannah, din barn mår bara bra och du är en bra mamma!!!!