tisdag 30 mars 2010

Det här med påskägg.

Tror minnsann att Ossian ska få smaka läsk för första gången på lördag. Vi pratade om det vid middagen igår. Påskmust till påskbordet måste man ju ha. Och must är ju bra på det sättet att det faktiskt bara serveras vid jul och påsk, alltså inget som kan bli en dum vana. Och det känns okej att lyxa till det lite kring högtidsdagarna. En liten liten chokladkaka ska dom få i sina påskägg med, tillsammans med russin, vindruvor och en leksak. Se, jag är inte helt ohuman. På påsken får mina barn också godis ;-)
Hur gör ni andra med mindre barn?

3 kommentarer:

Anna sa...

Ebba ska oxå få choklad.. hon har ätit det nån gång tidigare.. nu börjar hon ju närma sig 2½ år så lite gott måste hon ju få.. hon vet ju vad det är nu.

Jag förstår mig inte på folk som ger till 1-åringar.. eller jo.. som ni eftersom Oliver ser vad Ossian får.. men om dom är ensam barn så behöver man inte trycka i 10 månaders bebisar choklad eller coca cola.

Ebba kommer inte få smaka läsk.. men det är enbart för att vi dricker för mkt av det och säger till henne att det är vuxen dricka och det är hon fortfarande nöjd med att höra ;-)

Monica sa...

Wilda fisen har fått dricka must. Hon älskar det! Till påsk gissar jag att hon får lite smått och gott. :-)

Anonym sa...

mina har varit utan godis, läsk, fikabröd samt snacks tills dom var ca 4-5 år

dom har dock fått fika när vi varit borta eller om vi haft gäster

bör man tillägga att mamma är tandläkare så jag är uppvuxen på samma sätt...

--

i år får barnen inget godis igen utan dom får ett varsit paket att leta efter
ska dock på påskmiddag hos svärmor så där kan dom nog norpa en godisbit eller två

ha en skön påsk

/m