tisdag 2 mars 2010

Motivationsbilder

Okej, mitt BMI är högre än någonsin förr. Det där med att ta lite i taget har uppenbarligen inte funkat. Viktväktarna har jag kört förut med mycket lyckade resultat. Jag ska skriva in mig igen och jag ska bli smal igen.

Bilderna är från 2005. Där var jag nöjd med mitt utseende och min vikt. Jag har aldrig velat vara pinnsmal utan bara vanlig. 2005 drog jag storlek 38/40 i tröjor och 42 i byxor, dit vill jag igen. Så en av bilderna sitter nu på mitt kylskåp för att motivera mig. 25kg ska bort och jag behöver all hjälp jag kan få!






7 kommentarer:

Monica sa...

heja heja! You can do it!! :-D

Monica sa...

Köp ett gymkort på friskis haninge så kan vi gå dit tillsammans oxå! :-)

Monica sa...

men vart tog min andra kommentar vägen?
Skrev iaf; Heja heja! You can do it! :-D

Anonym sa...

har du även slutat med jos & läsk och bara dricker vatten?

börja gå en promenad på ca 30 minuter var dag och ät 5 gånger dagligen så släpper det ska du se

förlite sömn kan också ge ökad vikt, tyvärr

Johannah sa...

Anonym, dricker tyvärr jos. Men köper bara sån utan tillsatser som endast är gjort på frukt. Inget koncentrat.

Linda w L2K sa...

Tyvärr är ju inte en jos utan tillsatser nyttig... Den är ju söt iaf... Du får börja dricka stooooora mängder vatten. Du ska ju få i dig minst två liter varje dag. Missar man på det kan det oxå medföra att man inte går ner.

Drick te och ät vettigt till frukost. Den är ju väldigt viktig. Frukosten alltså.

Jag tror på dig!! Du kommer klara det galant!!!!

sofie sa...

Ja, tyvärr är juice en stor bov, en liter juice (bara pressad frukt alltså) motsvarar 66 g fettökning, jämfört med att dricka vatten (så en liter juice mindre i veckan motsvarar en viktnedgång på 3,5 kg på ett år). Det är mycket bättre (men inte lika enkelt såklart) att äta en frukt, då får du i dig fibrer också som kroppen måste kämpa med för att bryta ner, och du blir mättare också.

Och detta med mycket vatten stämmer också, sätter man sig in i matsmältningsprocessen ser man att det krävs vatten (H2O) för att bryta ner kolhydrater, så hinka i dig ;)