lördag 6 mars 2010

Om Ossian själv får välja...


Ossian har kommit in i en riktig klädtrots! Helt plötsligt ska han välja allt han har på sig och vi har ingenting att säga till om. Det får bara vara mjuka byxor alltså inga jeans, hängselbyxor, finbyxor etc. Och de ska vara blå. Nu är det så att vi har inte så många par blå byxor att det täcker hela veckans behov så ibland får vi bråka med honom så han sätter på sig något annat.
Tröjor är också viktigt att de innehåller något blått. Idag var Ossian lycklig då han fick både en tröja med blå (eg. turkosa men det ser inte han) detaljer och hans favorit byxor som är enligt honom själv "Jätte blå!".

Tröjan kommer från "liten jag", den har jag bytt till mig från butiken Älskling&Jag mot ett Pumpalot plagg, kul med byten! Byxorna kommer från JNYdesign.

Här hemma är vi förövrigt sjuka IGEN! Oliver och Andy har fått ett släng av magsjuka, men dom verkar lite bättre idag. Jag och Ossian har klarat oss och ska snart ta en morgon prommis till ICA och handla god frukost. Eller blir nog mer brunch eftersom vi kommer äta den så sent. Solen strålar utanför och jag tänker gå i rask takt och bränna lite kalorier på vägen. Så tjänar man in lite extra points så jag kanske kan unna mig något gott ikväll. Älskar viktväktarna, det är verkligen ett långvarigt sätt att gå ner i vikt. Man får äta precis vad man vill, med inte hur mycket som helst. Jag tror inte på alla dessa "jag får inte äta...kurer". Bättre att ändra sina vanor till något man kan hålla alltid istället för att råbanta några månader och sen halka tillbaka till samma vanor igen!

0 kommentarer: