måndag 15 mars 2010

Skansen

Första natten utan spyor - ÄNTLIGEN!

Igår var jag och barnen på Skansen med Sandra och hennes småkillar. Husse fick en egen dag som han spenderade på vildmarksmässan.
Jag och Sandra var riktigt hurtiga, vi gick hela vägen från centralen till Skansen då vi insåg att vi aldrig skulle komma på en buss med två syskonvagnar, iallafall inte på en söndag! Sen gick vi runt inne på Skansen i några timmar, det fanns inte så många djur att titta på men Ossian fick se en uggla på riktigt nära håll och var väldigt nöjd med det. Han gillar ugglor just nu.
Sen gick vi tillbaka till centralen igen. Det känns i mina fötter idag kan jag lova, jag som hade högklackat igår med :-(

På kvällen bokade jag och Husse en dagskryssning till långfredagen. Det är Byggare Bob special så det kommer garanterat göra Ossian glad. Oliver är glad vart han än är, så han får nog också roligt - fast kanske i bollhavet istället.
Det var riktigt billigt att åka så vi kände att vi kunde unna oss det. tråkigt att bara sitta hemma hela påsken ju.

Här kommer en ganska söt bild från igår. Vi upptäckte att våra barn tillsammans har nästan hela vårkollektionen av Polarn&Pyrets windstopper fleecetröjor. Bara den rosa som fattas :-)

0 kommentarer: