måndag 22 mars 2010

Just another day in life

Idag har mitt liv bestått av jobb. Endast jobb. Åkte hemifrån fem i morse och kommer hem vid halv åtta ikväll. Ganska tröttsamt, men kanske blir lite rikare på kuppen i varje fall. Sitter på tåget hem nu. Har fått sms från dagis att min stora ossian har orkat vara vaken hela dagen idag, och jag hoppas det innebär att jag får sova ostört ikväll. Ska upp kvart över fyra i morgon igen och det vore lovely med några timmars sammanhängande sömn innan dess. Idag var det husses första arbetsdag efter föräldraledigheten. Barnen har varit på dagis i nio långa timmar, ger mig ångest. Jag skaffade inte barn för att låta någon annan ta hand om dom, men just nu är det så våran verklighet ser ut. Fröken säger att det oftast är föräldrarna po lider mest, och jag hoppas att hon har rätt.

1 kommentarer:

Anna sa...

dom har ju varandra iaf :)

kan man inte göra på nåt annat sätt så blir det ju så.. men förstår att du får dåligt samvete..