måndag 22 mars 2010

Slopar Donken!

Jag är så arg på mig själv just nu. Varför föll jag för "grupptrycket" och introducerade McDonals för våra barn? Vi hade ju bestämt att vänta så länge som möjligt men ändå slant vi ner i fällan. Och Ossian har redan lärt sig känna igen det "gyllende M:et" och förknippar det med ballonger och leksaker! Bara det är ju helt absurt... Mat och leksaker går väl inte hand i hand? Finns väl ingen som ger sina barn leksaker efter dom ätit mat hemma? Så varför ska man då göra det någon annanstans??
Om det var nyttig, hälsosam mat som belönades med en leksak skulle jag nog tycka annorlunda. Men maten är ju faktikst bara skit! Och att locka barnen att vilka äta denna skit genom att ge dom leksaker, ballonger och roliga lekplatser är rent ut sagt ÄCKLIGT!
Har ni inte läst dagens artikel om McDonalds i Aftonbladet så gör det! Och har ni inte sett dokumentären Super Size me - så gör det! Då kommer ni att förstå vad jag snackar om. Från och med nu slopar jag Donken och äter pommes som inte innehåller socker!!!

1 kommentarer:

Anna sa...

bra bra!

jag slopar donken för att det är skit hela stället.. alltså själva upplägget.. ha färdig i mat i en kvart i skåpet.. vidrigt!

vet inte om frasses är så mkt bättre.. men dom gör ju iaf maten direkt när man beställer..