torsdag 11 mars 2010

Små ord av kärlek...

Vi kommer inte att ha råd att renovera hela nya lägenheten på en gång, men små steg i taget så. Igår beställde vi iaf. nytt golv till hallen och trapphuset. Kan inte leva med den där hemska korkmattan från 70talet. Vi valde faktiskt en plastmatta igen (det var dessutom det enda man kunde välja att ha genom bostadsrättsföreningen annars får man fixa själv). Eftersom vi kommer köra in barnvagnen i hallen kan det vara bra med något slitstarkt. Jag är inte spec. förtjust i plastgolv men det här var faktiskt fint. Grått blev det.

Jag vill helst ha stockholmsvitt på alla väggar, kanske avbrytt med någon fondvägg här och där. Barnens rum blir förmodligen också stockholmsvitt med en petrolturkos fondvägg. På fodnväggen ska det stå "OSSIAN & OLIVER" i vit text.

Sen vill jag ha väggord i hallen, vårat sovrum och kanske även något litet visdomsord i köket. Tycker det är fint med små ord som får en att tänka till på vad som verkligen betyder något här i livet. En påminnelse i vardagens stress och jäkt.


Kanske någon av dom här i hallen...



Dessa kanske passar i köket?



Och till vårat sovrum


Den här känns helt självklar i barnens rum:


VILKA GILLAR NI BÄST?

4 kommentarer:

Anonym sa...

kämpa på snart blir det som ni vill ha det!

dessa ord med hyss är ju så klockren på många små...

o du, rom byggdes inte på en dag!

/m

Anna sa...

jag skulle inte göra om alltför mkt innan jag verkligen visste om jag trivdes där.. som nån skrev tidigare här så blir man betalningskyldig om nästa hyresgäst inte vill ha dom där tapeterna.

sen förstår jag fortfarande inte.. korkmatta från -70-talet och bostadsrättförening..? Hyr ni i 2:a hand av någon som har en bostadsrätt eller funkar det helt annars i sthlm?

Vi har en hyresrätt men ingen bostadsrättsföreningen eftersom vi har som sagt en hyresrätt.. allt som ska fixas görs av hyresvärden..

Johannah sa...

Som jag sagt tidigare har dom ett annat system här, går att läsa vidar om det här;

http://www.nynasbo.se/internet/Wa/AboutFreeMaintenance.aspx

Anonym sa...

vimsadekor

har många fina o bra väggord