onsdag 11 augusti 2010

Sverige har fyra årstider!!!


Vet ni vad jag börjar ruttna ordentligt på? All denna klagosång om vädret.

I vintras var det för kallt och för mycket snö.
Våren kom försent. Det var kallt på tok för länge.
Sommaren var först för kall, sen på tok för varm och nu för regnig.
Hösten blir förmodligen för mörk, för regnig och för deppig.

Är det verkligen en nyhet för folk att vi befinner oss i Sverige? I Sverige har vi fyra årstider som alla har olika egenskaper, det får vi lära oss redan på dagis när fröken visar kalendern där man får sätta upp klistermärke för var månad som kommer.

Om man inte gillar läget kanske man ska flytta till ett land utan årstider? Fast jag kan nästan svära på att då kommer man klaga för att man saknar snö, saknar, röda löv, saknar den första tussilagon etc.

Det är ju just årstiderna som gör Sverige till en så fantastisk plats att leva på.
Den som någon gång hör mig snacka skit om vädret får härmed min tillåtelse att ge mig en käftsmäll!

0 kommentarer: