tisdag 10 augusti 2010

Kaos!!

Igår hämtade vi som sagt barnen på dagis precis före stängning, tänkte då att dom säkert skulle somna som klubbade sälar när vi kom hem. Så det blev en snabbmiddag och sen direkt i säng.
Men efter de druckit sin välling piggnade båda till och kunde absolut inte somna.

Både Husse och jag var riktigt trötta efter några jobbiga nätter då Ossian haft mycket mardrömmar. Han har det nästan varje natt nu, vaknar och är ängslig. Brukar inte vilja somna om direkt heller, så man själv hinner ju nästan piggna till innan det är dags att sova.

Det hela slutade med att barnen somnade 21:30 efter många tårar och mycket protest. Jag och Husse deckade direkt efter med en förhoppning om sovmorgon idag. Trodde vi ja. Kvart i fem vaknade dom och VÄGRADE att somna om.

Och nu, två timmar senare är både trötta och griniga - men sova ska dom såklart inte.
Är nästan beredd på att samtal från dagis idag om att jag ska hämta hem två barn vars "allmäntillsånt är försämrat". Dom skriker, gnäller, ramlar och slår sig och bråkar om precis allt.

Som grädde på moset ska jag jobba långpass idag :-(

3 kommentarer:

Anonym sa...

skickar en värmande kram i kaoset!

vet precis hur dessa dagar kan vara men jag kan trösta med att dom blir färre o färre ju större barnen blir...

så håll ut o ta timme för timme så löser sig allt även om det är jobbigt just nu/då.

/m

Johannah sa...

Tack M. Dina ord värmer verkligen, och skönt med någon som förstår!

Johannah sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.