tisdag 10 augusti 2010

Äntligen

Rekryteraren som hävdade att jag var på tok för överkvalificerad för jobbet jag sökt ringde mig i morse. Med ett jobberbjudande. Jobbet är "bara" ett kundtjänstjobb, vilket hon egentligen tycker jag har för mycket erfarenhet för (säkert för att dom inte kan matcha mitt lönekrav), men det är ett nytt projekt och inom en snart framtid kommer några av kundtjänstmedarbetarna bli befodrade till teamleaders/kundtjänstansvariga och det är den tjänsten hon har i åtanke åt mig.

Så jag får börja som "vanlig dödlig" men sämre lön, men om allt går bra kommer jag få klättra lite på karriärsstegen.

När vi lagt på ringde jag direkt upp jobbet som rekryterare som jag sökt. Dom hade valt att gå vidare med en intern rekrytering.

Så imorgon ska jag skriva på papper för kundtjänstjobbet. Det ligger på Kungsholmen så det är funkar att pendla. Och sen börjar jag där den 1 september med två veckors utbildning.
En annan bra sak är att det BARA är kontorstider 8-17. Funderar på att försöka få lite mindre än heltid, men samtidigt kanske dumt att ställa sånna krav/frågor innan jag fått min befodran.

0 kommentarer: