lördag 14 augusti 2010

Svar på era kommentarer - Del 1

Hej!
Tänkte börja med något nytt i bloggen, varje lördag kommer jag besvara de frågor och kommentarer jag fått från er läsare. Det blir enklare för er att då se mitt svar, istället för att klicka sig runt bland alla inlägg.

Hoppas du har lite energi och kan sy och få in lite pengar på det sättet.
Jag syr på för fullt, dock är det ingenting jag blir rik på. Har valt att hålla låga priser som man jämför med andra sybloggar för att på det sättet få fler kunder och sprida märket.
Har funderat på att höja priserna aningen, men vill inte tappa kunder. Tanken är ju att alla ska kunna ha råd att klä sitt barn i Pumpalot, även om jag såklart inte kan konkurrera med H&Ms priser. Blir jätte glad om ni vill sprida pumpalot bloggen vidare bland era mammakompisar, vi behöver som sagt varenda krona vi kan få tag på just nu ;-)

Vill ändå komma med en liten varning att INTE plugga något bara för att få pengar.
Jag kanske forumlerade mig lite dumt i inlägget. Självklart kommer jag inte välja en utbildning som jag inte tror att jag kommer ha nytta av. Som jag skrev känns det som jag hamnat i ett mellanläge, där jag inte kan få "skitjobben" och inte heller de kvalificerade tjänsterna. Min lösning på det hela är helt enkelt att se till att bli kvalificerad.
Jag har en idé på vad jag vill jobba med och på onsdag ska jag träffa en studievägledare för att få hjälp med vilka utbildningar som kan tänkas passa. Fast första året måste jag plugga upp mitt gymnasiebetyg som inte är fullständigt.


Men har dom ändrat till hösttidtabellen än då?
Nej, det har dom ju inte. Men jag sökte via SL´s hemsida, och nu när det är ersättningsbussar till Västerhaninge så går det faktiskt snabbare än pendeln. Så om jag inte hinner med bussen hinner jag garanterat inte med tåget.

Hur har du gjort för att gå ner? Vad är naturdiet?

Naturdiet är ungefär samma som Cambridge, Nutrilett, Modifast, Allevo. Alltså lågkalori soppor, shakes och bars. Jag har valt att byta ut alla mina måltider mot Naturdiet. Det var jobbigt de första dagarna då jag var väldigt hungrig men nu känns det helt naturligt.

Den här veckan har jag tyvärr inte gått ner så mycket dock. Men tydligen är det vanligt att kroppen stannar upp ibland för att återhämta sig från all viktminskning, så jag kämpar på ännu en vecka.

0 kommentarer: