lördag 14 augusti 2010

Presentpåse



Lägger upp samma inlägg här som i Pumpalot-bloggen. Anledningen är att jag inte vet om ni alla kollar där? Tyckte i allafall denna idé är något som passar alla, för en tygpåse tar max 10min att sy och är superenkelt. Lite tyg, bomullsband och en symaskin så kommer man långt!

Idag ska vi på kalas. När jag stod i bokhandeln och valde bland alla fina presentpåsar av papper kom jag på ideén att sy en själv. Då kan man ju faktiskt använda den som väska när det fyllt sin funktion som presentpåse. Tyckte det var en rolig idé.

Påsen fick en tryckknapp så man inte ser rätt in.

Vad som finns i påsen är hemligt ;-)

6 kommentarer:

Sofie sa...

Haha! "En tygpåse tax max 10 min at sy...", hahaha säger jag bara. Jag sydde en tygpåse till min pappa i julklapp (var less på att han sprang omkring med små slitna plastpåsar hela somrarna) och jag kan då rakt lova att det inte tog tio min för mig! Prova an halvdag så kommer du närmare... ;) (då räknar jag ju med sprätt och sy omtid... Jag lyckas då alltid sy ihop saker så ställen de inte ska va hopsydda på...ingen naturbegåvning vid symaskinen precis!)

Johannah sa...

Sötaste Sofie. Ring mig nästa gång så kan jag guida dig. Lovar att vi fixar det på iaf 15min ;-)

Anonym sa...

mycket snygg!

påsomanen i mig jublar över ännu en snygg tygkasse.
har en full byrålåda med snygga tygkassar o samlar ständigt nya

men kan hålla med sofie - inget man svänger ihop på 10 minuter... tyvärr

väntar med spänning på någon lite större variant som gympapåse till skolan kanske kommer i shoppen?

/m

Johannah sa...

M, bra idé. Ska suga lite på den ;-)

Johannah sa...

M, förresten. Jag kommer nog inte komma till skott med gympapåsar. Vissa saker brinner man inte för och då ligger det bara ogjort i all evighet.

Men jag vet en tjej som syr helt underbara "dagispåsar" som hon kallar dom, men det är väl inget som säger att man inte kan ha dom i skolan med.

Kolla här; http://lillanlillebror.blogspot.com/search/label/%C3%B6vrigt

Anonym sa...

tack!

lämnar min fråga dit istället

/m