torsdag 26 augusti 2010

Ofrivilligt (?) ledig

Hej!
Det har varit fullt upp i mitt liv sen skolstarten, därav tystnaden.

Andy har hjälpt en byggkompis med jobb denna vecka så han har kommit hem sent varje kväll, vilket innebär att jag levt lite som en ensamstående. Stor eloge till er som klarar av det jämt, jag tycker det är riktigt slitsamt att ansvara för alla morgonbetyr (påklädning, tvättning, frukost etc), dagislämning, sen till skolan och när man slutar där skynda tillbaka för hämtning, middag, bad, saga och nattning.
Klart det funkar, men är ändå så himla glad att jag har Husse att dela allt det där med.

Idag ska jag dock inte till skolan. Hade tänkt att gå då vi skulle på en utflykt till Birka idag. Vi håller på med ett indroduktionsarbete om Vikingatiden som ska redovisas muntligt på onsdag. Birka resan var tänkt som en "lära känna varandra" resa och sen för att samla information till den muntliga redovisningen. Jag hade som sagt planerat att åka dit, men 30min innan vi slutade igår får vi veta att tiderna för båten har ändrats och vi kommer inte vara tillbaka i Sthlm förrän 17:15 (det var sagt 15 från början, men tydligen gick båten från Birka då. Missförstånd). Eftersom att Husse redan lovat att jobba kväll fick jag förklara för min lärare att jag omöjligt kan hinna till dagis i tid. Det förstod dom såklart även om dom erbjöd mig att ta med barnen, och det hade jag kanske gjort om det inte handlade om 2h tågresa och 4h båtresa totalt. Plus inget roligt alls för dom att göra på Birka. Dessutom hade jag nog inte fått mycket gjort i form av skolarbete så jag valde att stanna hemma.

Mamma erbjöd sig faktiskt att hämta busarna, men sen kom vi på att det skulle bli så himla opraktiskt. Hon har ju inga bilstolar i sin bil (det får inte ens plats några i hennes micro lilla bil), så i såfall behöver hon ställa sin bil på dagis, prommenera 30min hem med barnen. Och sen när jag väl kommer hem måste hon prommenera tillbaka eftersom Husse inte är hemma för att skjutsa henne.

Tänkte kila ner till bibblan och låna lite böcker istället, något måste det ju finnas. Och sen utnyttja dagen till att sy klart inför marknaden på lördag och prismärka allt. Det blir nog bra det också.

0 kommentarer: