måndag 16 augusti 2010

Åker på intervju...

Ska snart iväg på intervju på Södertörns Folkhögskola. Känns spännande.
Jag kommer behöva läsa ett år där för att reparera mitt gymnasiebetyg för att sedan kunna söka vidare studier.

Det var lite tur i oturen att detta hände mig just nu. När jag ringde runt bland skolorna i fredags gick jag veta att detta är SISTA året som jag får plugga upp mina gymnasiebetyg. Tydligen finns en ny regel som säger att man måste göra det inom åtta år efter studenten. Så ja, jag tänker ta den här chansen om jag får den.
Annars kommer jag behöva gå TRE(!!!) år på folkhögskola innan jag kan söka vidare, känns inte lockande alls.

Dessutom känns det som en perfekt tid att plugga medans barnen är små. Då kommer jag inte vara så låst 9h på jobbet, utan föreläsningarna är är max 6h om dagen, oftast mindre och sen kan jag plugga på kvällarna när barnen sover. Detta skulle innebära att vi inte kommer behöva hjälp med barnvakt lika ofta, och barnen slipper vara på dagis 11h om dagen.

Håll tummarna för mig nu!

2 kommentarer:

Hippiemamman Sara sa...

Håller tummarna för dig idag!! Vilken tur att du fick reda på den regeln! Tror också att det passar jättebra att plugga när barnen är små! Vet flera som gjort det och som det funkat jättebra för! :-)

Vill du avslöja vad du ska söka för utbildning sen?

Anonym sa...

håller tummar!

/m