fredag 6 augusti 2010

Finns det hjärterum, finns det stjärterum

Packar ihop för att snart lämna barn på dagis och sen åka in till Huvudstaden för ännu en anställningsintervju. Det här jobbet vill jag ha!! Håll alla era tummar för mig idag. Vore så otroligt roligt att få in en fot inom rekrytering då det är något jag kan tänka mig att arbeta med långsiktigt. De flesta kräver att man har akademisk högskoleutbildning, vilket jag inte har. Men just denna arbetsgivare var mer intresserad av personlighet, så vi får väl hoppas att det "klickar".

Ossian vaknade vid tio igår kväll av mardrömmar. Han kom springande in till oss och grät förtvivlat. När vi lyckats trösta honom säger han sömningt;
"Snälla mamma får jag sova här? Please daddy can I sleep in your bed?"

Det är så häftigt nu att han kan växla mellan språken när han pratar med oss, och tydligen pratar han en hel del engelska på dagis med.

Hur som helst, Ossian sov i våran säng - på tvären. Jag kröp ihop som en hund vid fotändan och har ont precis överallt idag. Men det var det värt för att min älskade Ossian skulle kunna sova gott. Är väldigt tacksam att Oliver sov hela natten ostört i sin säng!

0 kommentarer: