lördag 5 september 2009

Shopping och sjuklingar

Idag åkte vi som jag tidigare berättat till Farsta för att shoppa. Slutade med en sprängfull Polarn&Pyret kasse! Passade på att äta lunch på tu man hand medans Sarah hade barnen. Sällan man får njuta av en hel måltid utan att bli störd.

När vi sen mötte upp dom igen såg Ossian helt färdig ut och var KOKHET. Han var helt dåsig och inget av det han sa verkade ha någon mening. Så vi tog det osäkra före det osäkra och stannade på närakuten i Handen på vägen hem. Dom skickade oss vidare till SÖS. Får tydligen inte ta emot småbarn där.. På SÖS tog dom test på svininfluensa, halsfluss och något mer, visade sig i slut ändan vara ännu en öroninflammation. Han verkar tyvärr ha blivit ett öronbarn, precis som jag var. Stackarn!

Nu Slumrar han gott i sin säng, och Oliver gör nog snart detsamma. Själv ska jag ha sex and the city race medans Andy glor på fotbollen.
Detta finns nu i O:nas garderob:




Kan inte påstå att det blev en billig historia trots en massa rabatter men jag vet att det är välvärt pengarna att handla på Polarn&Pyret. Hade en insident förra vintern när Ossian hade sina skid(skit)handskar från Lindex på sig och höll typ på att frysa sönder fingrarna. Efter det bestämde jag mig för att ALDRIG mer försöka slinka undan med billigare vinterkläder. Resten av året kan dom gå i vad som helst, men på vintern är det varmt, vind/vattentätt och slitstarkt som gäller.

Måste även skriva ut lite frustration ang. svininfluensan. Hur tänker man egentligen när man skickar iväg sina barn till skolor och dagis när någon i familjen ens har tecken på svininfluensan?
Någon sa att man mår riktigt jävla dåligt av svininfluensan och eftersom dom mådde bättre betydde det tydligen att dom haft någon annan smitta. Det stämmer inte!
Jag vet flera i England som haft svininfluensa som inte mått dåligt alls och inte känt sig dåliga överhuvudtaget, men ändå testat positivt.
Tycker det är otroligt själviskt och naivt att inte ta ansvar för att smittan inte sprids!

Det var allt för ikväll!

0 kommentarer: