lördag 5 september 2009

Första natten utan tutte...

Nu har vi tagit tjuren vid hornen här hemma och i natt var första natten utan amning. Det var jobbigt och jag var nära att bryta ihop några gånger. Men bet ihop och gav honom välling, napp, gos och massa kärlek. Han var rasande, har aldrig sett honom så arg förut. Lilla Oliver som brukar vara världens snällaste och världens gladaste lilla bebis visade i natt ett helt annat temperament. Ska bli spännande att se om det blir någon skillnad kommande natt eller om den blir lika jävlig.

Idag ska Sarah (min syster, barnens moster, olivers gudmor) passa barnen medans jag och Andy shoppar barnkläder. Tänkte köpa alla höst och vinterkläder så det är gjort. Allt utom skor då. Egentligen skulle hon ha kommit hit och passat dom men våran toalett strejkar. När jag hade kissat igår eftermiddag och spolade vällde någon annans skit upp i toastolen, och det går inte att spola ner. Varken jag eller Andy har bajsat hemma senaste dagarna (intressant va?) så vi är ganska säkra på att det inte är vårt. Och fy bubblan vad det stinker. Försökte ringa Nynäsbostäder men dom hade hunnit stänga för helgen så vi får väl använda Ossians potta i helgen eller något :-(

Hur som helst tyckte vi att det kändes olustigt att låta Sarah sitta barnvakt här utan någon fungerande toalett så nu ska hon passa knoddarna i Farsta istället. Dom går till någon lekpark medans vi shoppar loss!

0 kommentarer: