tisdag 22 september 2009

Ångest...

Vi har blivit erbjudna visning på en lägenhet i Gustavsberg. Vi har plats 3 - vilket är ganska bra tror jag. Vi fick ju lägenheten i Ösmo fast vi hade plats 9.
Lägenheten är 2kvm mindre än här, har samma hyra fast elen ingår vilket är skönt! Den ligger på bottenvåningen men lekplats precis utanför. Nu till problemet; lägenheten ligger i skabbområdet.
Vet varken ut eller in. Jag vill verkligen tillbaka till Värmdö, men frågan är om jag är villig att bo där? Och om jag kan få Husse att gå med på det? Här behöver funderas.

7 kommentarer:

Anonym sa...

vad är ett skabbområde?
ett område som är dåligt eller ett område som ni nte tycker är fint nog??

vänd på det, boende går alltid att byta

* hur är det med dagis och skola?
* hur är det med service, affär, bvc, läkare, närhet till transport (buss/tåg)?
* långa avstånd till arbete för er båda??

kanske bra att ta detta och sedan fortsätta leta

kanske skabbområdet inte är SÅ dåligt när man väl kommit dit

bäst är ju att man har bra dagis o skola sedan kan boendes skifta
och orkar ni så fixa ett bra dagis och sedan ett boende efter det.
är ju även bra att ha nära till arbetet om något skulle hända dom små samt kortare dagar för barnen då restiden blir mindre

har ni tur kanske ni får fler erbjudanden innan ni måste bestämma er

lycka till

/m

Anonym sa...

Ta den och ställ er i interna kön så är det lättare att få byta. Tror jag vet vilken lägenhet ni pratar om, och är det rätt så är det lugnt just där

Johannah sa...

men man brukar ju inte få byta direkt? har dom ingen gräns typ på två år innan man får byta?

Anonym sa...

var där har ni fått erbjudande? misstänker ett område och det området har blivit MYCKET bättre på senaste åren och blir bättre. Så tycker inte man ska gå på gamla rykten. har kompis som bor där och den trivs dunder där.

Johannah sa...

Nelsonstigen 2... Visst är det precis vid restaurangen och det? :-(

Anonym sa...

ja, det stämmer. men som sagt blivit mycket bättre i området, sen finns de "fel" människor överallt. kika på farstaviken tex, mordet där. villaområde.

Emma sa...

Den lägenheten fick vi också erbjudande om men tackade nej eftersom vi ska köpa. Visst har nelson blivit bättre, men det är nog på väg åt fel håll igen faktiskt. Kanyler i buskarna vid lekplatsen tänker inte jag utsatta mitt barn för! Så med närmare eftertanke gjorde ni nog rätt som tackade nej. Jag skulle inte välja något hyresområde i gustavsberg över huvud taget faktiskt. Det kryllar dock av fina fritidshus till salu för inte alls mycket pengar. Internkön har nog ingen tidsgräns för hur länge du måste ha bott nej. Och det tar jag som var anonym förut i andra kommentaren. Skrev från mobilen och de blev fel.