tisdag 29 september 2009

Hur kan man stjäla från ett barn?!

I fredags när jag hämtade Ossian från dagis var det så fint väder att han fick gå hem i sin nya, fina villevalla jacka. Vi lämnade både polarn fleecen och didrikson skaljackan på dagis.
Igår var fleecen borta. Har letat hemma för säkerhetsskull men här är den inte. I dag ska jag vända upp och ner på dagis för att se om den hamnat på fel plats... Om inte kommer jag bli rasande. Hur har man samvete att stjäla från ett barn? Vi har inte råd med en ny fleece så Ossian får väl frysa tills nästa lön kommer. Det som stör mig mest är att vi hade en billigare everest fleece där i slutet av sommaren som även den gick upp i rök. Känns väldigt olustigt om man ska behöva släpa barnens kläder fram och tillbaka varje dag för att folk inte kan hålla fingrarna i styr. Fy fan!

Annat nytt är att Oliver nu KRYPER! Tidigare har han bara hasat sig fram men nu kryper han på riktigt. I morse sa Ossian "Ossan mamma fin!".. Alltså "Ossians mamma är fin".. Mitt gos troll!

1 kommentarer:

Anonym sa...

fy fan helt enkelt

men leta igenom HELA dagis om han har klätt av sig ute så den hamnat på annan avdelning

hoppas plagget var ordentligt märkt
här skriver vi med spritpenna STORT barnens namn, okej inget tradera värde i plaggen men vi får behålla dom

hoppas du hittar den

intersport har bra och billiga fleecear annars 180 kr, riktigt varma

--

kul att lilla o kryper
så underbart ljud detta "klapp klapp klapp" spara det i "ljudbanken" och minns när dom är ca 7-8 år och skriver -du är DUUUUM!

/m