fredag 18 september 2009

Jag är så glad att jag har Sarah

Drog en chansning och skickade iväg ett sms till min lillasyster Sarah. "Kan du vara barnvakt ett par timmar idag eller i morgon?". En minut senare ringer hon upp och berättar att hennes praktik blivit inställd; "Kan jag komma om några timmar?"... Sååå skönt! Meddans hon leker bort ett par timmar med barnen i lekparken ska jag skrubba hela lägenheten. Jag vill vakna till doften av rent på min födelsedag, som förövrigt är i morgon (ni glömmer väl inte att gratulera va?). Jag föddes kl 05.21 på morgonen, den som prickar den exakta tiden med ett sms kan få en pumpalot mössa :-)

Idag har jag mailat ut produktblad och prislistor till lite olika barnbutiker där jag skulle vilja sälja pumpalot. Jag hoppas jag får napp. Har kommit på att det är så jag vill sälja mina saker - i butik. Jag hoppas att detta kan bidra till att jag kan registrera pumpalot som företag efter nyår. Jag inser att jag inte kan ha detta som enda inkomst, men förhoppningsvis kanske jag kan sy på halvtid, och jobba någon annanstans på halvtid.
Om du vet någon söt butik i din stad så tar jag gärna emot tips på vart pumpalot kan tänkas säljas.

Hur ska födelsedagen firas då? Husse ska jobba, jag tänkte ta barnen till snorres lekpark. Vi tar med lite matsäck och myser i solen(?). På eftermiddagen kommer min sy-blogg-kompis hit och hämtar singel Urban. Och sen på kvällen ska vi ta en thai-takeaway. Jag vill slippa tänka på matlagning och disk på min födelsedag. Husse hade erbjudit sig att laga en god middag men jag valde thai framför hans goda mat. För han är faktiskt riktigt duktig på att laga mat. Det märks tydligt när vi brukar bjuda över mamma & uffe på middag, det första mamma brukar fråga är "Vem ska laga maten?".. Har länge funderat på om det betyder att min matlagning är katastrofal eller om Husses helt enkelt är för god för att motstå? Svaret får jag nog aldrig...

Nu har jag inte tid att sitta här längre. Måste pillra ihop en mössa som ska levereras till dagis idag.

1 kommentarer:

mamma sa...

Andy lagar gourmetmat med det lilla "extra" och det är aldrig fel:)