lördag 26 september 2009

Lördag...

Pengaproblemen har löst sig. Tydligen var det så att mina föräldradagar är slut, så Andy behövde skriva över några till mig. Skönt!

Igår var jag och Oliver till stan och träffade Erika. Vi gick till Lilla Grodan vid Fridhemsplan, deras skyltfönster hade brunnit och för att kunna renovera rear dom nu ut HELA sitt klädsortiment till 50%. Dom har Reima, Didriksons, Meetoo, Villervalla, Mexx, Liten jag, Esprit mf. Kön var enorm, det stod folk som hade köat i 2h för att bara få komma in i butiken, och kön till kassan var också jätte lång. Vi fick dock smita före i alla köer, det är nämligen Erikas svägeska som äger butiken :-)

Hade velat shoppa mer än vad jag gjorde, men jag var duktig. Varsin jacka fick barnen i regnbågens alla färger, Oliver fick ett par byxor till. Sen fick dom ett gäng strumpor och Ossian fick en regnmössa..

Oliver i sin nya jacka







Idag ska vi på invigningen av väg 73. Vet inte vad jag har för förväntningar men har verkligen inget annat på agendan så kan lika gärna ge det ett försök. Dom ska ha någon cirkusparad iaf, och det kanske Ossian tycker är spännande.



För övrigt kommer jag sy klart mina sista beställningar över helgen, sen ska jag sy upp ett lager. Ska nämligen stå på marknader framöver. Julmarknaden i Nynäs är klart till 100%. Har även anmält mig till Höstmarknaden men där var det fullt och jag har reservplats. i oktober ska jag på starta eget dag med för att lära mig hur allt går till, sen ska jag nog registrera firman!

0 kommentarer: