onsdag 16 september 2009

Nu ska jag svälta mig...

Fick en inbjudan till årets julfest på Husses jobb igen. Det blir en favorit i repris på det otroligt lyckade kryssningen vi åkte på förra året. Liksom förra året ska alla tjejer få gå på spa. Förra året var jag gravid i åttonde månaden och kände mig som en flodhäst i bubbelbadet, i år ska jag ta mig fan vara någolunda nöjd med hur jag ser ut. Har legat lite på latsidan med viktnedgången men nu fick jag verkligen ett mål och en redig kick i baken. 12 veckor kvar till kryssningen = 12 kg lättare. Jag tänker banne mig klara det.

6 kommentarer:

mamma sa...

Du behöver inte svälta,sluta med läsk så går du ner många kilon bara på det.

Johannah sa...

äsh jag dricker ju bara light läsk, det får man dricka hur mkt som helst av enligt viktväktarna! :-)

mamma sa...

Konstigt, ändå har det stått överallt att man ska undvika light läsk, då man går upp i vikt av sötningsmedel

Aleisa Ribalta sa...

johanna, detta ska du testa och funkar utmärk; när du vaknar på morgon ska du ta bara ett glass vaten varmat i mikroung, ingen te, bara vatten. det rensar hela tarmen och altiverar din metabolism. desuttom lugna din apetit, så du kastar dig inte direkt till frukost. 10 minuter efter, ska du ta frukt, så mycket som du vill, ingeting mer. kroppen klarar bättre lätta ämner till startning av dagen, klorhidrater är giftiga så tidig, mjölk oxå, frukt är den bästa. helst bara protein till lunch, plus sallad, så mycket som du vill, så du är inte als hungrig, och kvällsmat en nutrilett shake. gör du det de 14 dagar som en test, och ska du se vilken bra metod, sundare och enligt kroppens behövs, inga kosntiga grejer, jag har den som en livstil, kram och lycka till!!!!

Monica sa...

Prova äta som mig! 1½ liter cola, lösgodis och/eller en massa choklad, en eller ett par redbull om dan! ;-)

Svälta dig behöver du inte göra! Ät bra, rätt, och i lagom mängd och rör på dig så kommer du nog rätt långt bara på det! Köpte du wii fit? Kör på det! :-)

Anonym sa...

håller med ingen läsk, lite sötsaker överhuvud taget och sedan massor av frukt o grönsaker och LEK o rör dig massor med barnen så får du snygga muskler.
lilla o är perfekt för arm o benträning
stora o kan du putta gungfart på, jaga i lekparken samt bara springa o busa
men tänk på att ju mer du rör dig ju mer "nyttigt" måste du äta

som sagt light läsken är förädisk och ger enbart större sockersug

lycka till