tisdag 11 januari 2011

Jag fortsätter att gå i alla väder...

Fick infomail från förskolan idag som gjorde mig så glad. Dom har nytt tema för i år. Förra året hade dom Tema Kroppen två gånger i veckan. Nästa utmaning är Tema Nynäshamn. Det innebär att barnen ska få lära känna sin hemort mer. Besök på brandstation, polis, kyrkor och torget är inplanerade. Vid sidan av ska de även ha Tema Familjen, där alla barn ska få klippa och klistra ihop sitt eget fotoalbum.

Jag fortsätter att gå till förskolan i alla väder. Jag vill inte byta bort detta engagemang och riskera att bli missnöjd på de kommunala alternativet igen. Jag törs inte.
Bekvämligheten att ha en nära förskola väger inte upp mot arbetssättet de har på Spring i Benen.

Så, om allt fortsätter att flyta på som det gjort sen "krismötet" förra året - så stannar vi precis där vi är.
Dagens bild på Ossian, tagen från förskolans facebooksida.

0 kommentarer: