lördag 29 januari 2011

En hemlighet...

Eftersom min blogg är låst, och jag har full kontroll över vilka som nu kan läsa den måste jag få berätta en hemlighet. Jag hatar att hålla hemligheter och håller verkligen på att spricka av den här - vill bara berätta för någon!

I år fyller min älskade make 40år, och jag smider planer bakom hans rygg. Egentligen hade jag velat bjuda honom på en London weekend med fotbollsmatch men det blev helt omöjligt att få i hop så mycket pengar, så jag funderade vidare. Förutom fotboll är maken väldigt intresserad av andra världskriget och har alltid velat åka till Polen och se Auzwisch. Det kommer snart bli verklighet.

I Maj kidnappar jag maken från jobbet, och så åker vi iväg i fyra dagar. Bara vi två. Sen när han fyller år i oktober blir det såklart fest, men det känns mysigare att åka ner i Europa på våren, och när han minst anar en överraskning.

Vi kommer att bo i staden Krakow, och göra en dagsutflykt till Auzwisch. Jag längtar hur mycket som helst. Egen tid med Husse. Vi har aldrig varit på semester tillsammans bara han och jag.

Ni håller väl min hemlighet?

3 kommentarer:

Emma sa...

Gud va spännande! Vilken rolig överraskning :)

Made By Elliz sa...

Åååh vad kul! Eller ja, Auschwitz är väl inte "kul". Men du vet att jag är lika galen i Andra världskriget som din man så jag förstår hur mycket han kommer uppskatta det! :)

Martina sa...

Vilken häftig överraskning!