måndag 17 januari 2011

Blir galen på mitt hår!

Sen några månader har det kliat så fruktansvärt i min hårbotten och det bara rasar små vita prickar från skalpet när jag kliar. Mjäll var min första tanke, och har testat så många olika varianter av mjällschampoo men inget har hjälpt.

Så jag började googla lite och insåg att det kanske inte är mjäll utan "torr hårbotten". Så jag åkte till apoteket och köpte special schampoo och balsam till det ändamålet. Har använt det i ett par veckor nu men prickarna och kliet är fortfarande kvar. Någon som har fler förslag på vad det kan vara?

3 kommentarer:

Martina sa...

Antagligen en stressreaktion.
Har tyvärr inget tips på vad du ska använda förutom att kanske inte tvätta så ofta, ungefär 2 ggr i veckan fick jag som reaktion när jag hade problem för fleeera år sedan.

Emma sa...

Jag vill verkligen inte skrämma dig. Men för ett och ett halvt år sen hände samma sak mig. En dag, typ i mars i år, så hittade jag en kal fläck framme i luggen. Sen dess har det kommit likadant på flera ställen i hårbotten. Nu börjat det äntligen växa ut här och där, men jag kan inte ha utsläppt hår för då syns fläckarna. Och jag måste ha hårspänne i luggen för att det inte ska synas. Det kan tydligen utlösas av stress. Googla på alopeci.... Vill du se bilder så kan du smsa mig så skickar jag. 0736824667

Emma sa...

Och innan fläcken hade det alltså kliat nåt fruktansvärt i flera månader, och jag testade alla möjliga schampoon...