tisdag 7 september 2010

Uppdate


Jeansen som var målet för min viktminskning. Men några till kilon tänker jag klara av.

Det händer mycket just nu, jag har ingen tid över alls känns det som. Skolan tar upp ganska mycket tid, nu har det blivit en hel del läxor. Sen syr jag som en galning till marknaden i Gustavsberg som äger rum nu i helgen.

Pappa har blivit lite sämre igen, så det tar ju förstås upp mycket tankar med. Vill ju att han ska må bra och få tillbaka sin ork!

Annars är det helt okej med oss. Husse och barnen har semester just nu, och det är så roligt hur tydligt man ser att barnens engelska har blivit bättre under de här veckorna. Man kan nu fråga Ossian "Vad heter "det" på engelska" och så översätter han rakt av. Riktigt duktig.

Han har även börjat "leka" med sina två språk, ikväll sprang han runt och kallade oss för "Pappa och Mummy" vilket vi aldrig lärt honom. Vi ha konsekvent bestämt att det är "daddy och mamma" som gäller, men nu har han alltså själv lyckats klura ut vad översättningen blir på det andra språket. Faschinerande!
Han förstod även att det var lite "busigt" att kalla oss pappa och mummy så han skrattade gott åt det. Busungen!

Olivers språk har verkligen också kommit igång nu. Han pratar mest ett ord i taget, men ibland kommer det en och annan tvåordsmening. Det känns som han förstår nästan allt man säger till honom.

Husse har fått dra hela ansvaret med barnen helt själv senaste veckorna när jag haft så mycket med PUMPALOT och skola. Jag har ganska dåligt samvete över det, speciellt eftersom Husse inte mått så bra senaste tiden. Han hade förmodligen behövt mindre ansvar och inte mer. Jag har därför beslutat att efter den här marknadshelgen ta det riktigt lugnt med sömnaden ett tag. Har ju två marknader till inplanerade i år, jag kommer inte att ställa in dom men just beställningsbiten får nog läggas på is i några månader.

Avslutar med en uppmaning till mina läsare; KOMMENTERA MERA :-)

0 kommentarer: