lördag 18 september 2010

En blöt dag!

Idag har det regnat i princip hela dagen, men som vi alla vet finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder.


Husse åkte till jobbet runt åtta imorse, då passade jag och bröderna bus på att gå ut och hoppa i lite vattenpölar. Efter någon timme längtade vi in i värmen, så vi gick in och satte på oss myskläder. Såg lite på film (det får man faktiskt när det regnar!), och efter det bakade vi chokladbollar. Det tyckte killarna var superroligt (och gott!).


Sen var det snart dags för en liten tupplur, medans killarna sov passade jag på att plocka lite här hemma. Ossian har förresten börjat sova middag igen, det var helt hopplöst när han inte gjorde det. Stackarn somnade lite överallt och var alltid på dåligt humör. Nu sover han 40min och är en betydligt gladare kille. Vi försökte ju ändå med "icke sovandet" i nästan tre månader, och hans trötthet gick liksom aldrig över så uppenbarligen behöver han sova en stund på dagen.



När killarna vaknade tog vi tåget till Ösmo. Gick på Camillas lek och klädförmedling, hittade ett par superfina bruna jeans åt Ossian för en billigpeng och en regnjacka. Sen åkte vi bil hem med Husse efter att han slutat jobba.

Eftermiddagen har spenderats hemma, massa kramar och massa bus. Nu sover tottarna, Husse tittar på fotboll och jag ska snart se en kärleksfilm jag hyrt på ICA. 10kr tar dom för hyrfilmer, barnsligt billigt!


Oliver och daddy uppkurade i soffan medans regnet smattrade mot taket! Mys!

0 kommentarer: