torsdag 16 september 2010

Ett tungt beslut...

Jag ogillar att göra saker och ting halvdant. Försöker oftast göra det bästa jag kan när jag tar på mig något. Har funderat väldigt mycket senaste dagarna, på livet i allmänhet.
Ännu än gång står jag i ett vägskäl med ett oerhört svårt val. Jag tog för en tid sedan beslutet att börja studera för att skaffa mig en yrkestitel och det beslutet känns fortfarande som det absolut bästa. Men jag vill inte göra det halvdant utan vill satsa 100% på mina studier, vägrar slösa bort mitt CSN lån på ett medelvärdigt folkhögskoleintyg. Jag tänker göra det absolut bästa jag bara kan, så jag ökar mina chanser att komma in på skrivtolksutbildningen nästa höst.
Jag har gått med i kursrådet som har möte varannan vecka, där fattas alla viktiga beslut kring vår utbildning. Det kommer ta ganska mycket tid utöver studierna.
Jag planerar att hinna läsa klart hela A-kursen i matte innan jul vilket genererar i väldigt mycket plugg, men jag vill kunna läsa matte B i vår.

Jag har insett att det för mig är omöjligt att balansera sömnaden med annan heltidsaktivitet. Jag blir för stressad över beställningarna jag aldrig hinner sy och det blir bara som ett tungt regnmoln över mitt huvud. Ossian har akut behov av nya kläder, jag har köpt tyg åt honom men har ingen tid att sy. Om jag inte ens kan klämma in det i mitt schema så förstår ni säkert att jag inte heller kan klämma in att sy någonannans kläder.

Beslut:
Jag ska satsa på skolan till 100%. Om och När jag kännert för att sy så kommer jag göra det och lägga upp plaggen i min nya blogshop (http://pumpalotshop.blogspot.com/) men jag kommer inte att ta emot beställningar. Jag hoppas såklart att mina kunder fortsätter att handla ur blogshoppen istället.

Det här beslutet känns både bra och dåligt. Men som jag redan sagt; Jag tänker inte slösa bort ett helt år av studielån på något halvdant.

1 kommentarer:

Sara sa...

Tycker det låter som ett bra beslut! Du har ju resten av livet på dig att sy, men nu har du denna chans till studier och då tycker jag att du ska satsa på det! Lycka till! :-)