söndag 19 september 2010

Nu är det min tur!

Imorse vaknade vi alla fyra i dubbelsängen efter en minst sagt omtumlande natt. Oliver VÄGRADE att sova och vi vet inte varför. Han skrek sig igenom stora delar av natten och när vi äntligen lyckats få honom att somna vid fyra tiden så vaknar Ossian och vill krypa upp i vår säng. Det hör inte till vanligheterna att han brukar vilja det, och vi var för trötta för att lyfta in honom till sig.

Hur som helst, vi vaknar allihopa av att Ossian ramlar ur sängen. Gallskrik!
Han blev nog mest rädd dock, och det gick över ganska snabbt. Efter tröst och kramar så ger Husse mig en kram och viskar "Grattis på födelsedagen frun..."
Sen låter det såhär;

Husse; Oliver kan du säga grattis?
Oliver; Gaggi!
Husse; Ossian idag fyller mamma år, ska du säga grattis?
Ossian; Grattis mamma! Nu är det min tur att fylla år, säg grattis till mig!
Mamman; Fast idag är det mammas födelsedag hela dagen, du fyller år i december.
Ossian; Man måste turas om mamma! Nu är det min tur!
Mamman; Idag är det mammas tur, sen är det daddys tur och efter det är det din tur.
Ossian; Åhhh typiskt.... Får jag smaka din tårta då?

1 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Grattis i efterskott