måndag 13 september 2010

En ära!

Det kom fram en kvinna till mig på marknaden igår. Hon frågade om jag själv sytt alla kläder och när jag svarade ja sa hon att hon ville hämta något till mig. Sen försvann hon för att återkomma 20min senare med en plastpåse som hon gav mig.
"Jag började sy dessa plagg när jag väntade tvillingar. Dom hann aldrig bli klara då ena tvillingen inte överlevde och jag helt enkelt inte orkade sy klart kläderna. Kan du snälla sy klart dom och se till att dom kommer till använing?"

Hur skulle jag någonsin kunna säga nej till en sådan sak? Självklart ska jag färdigställa plaggen, sen ska jag sälja dom och skänka pengarna till "Lilla barnets fond", en fond för förtidigt födda barn.

1 kommentarer:

Lisa sa...

jag blir helt tårögd. du måste visa det när det är klart!