onsdag 26 maj 2010

SMS biljett utlöste utskällning!

Oftast går jag fram och tillbaka till dagis, men vissa dagar är det skönt att ta bussen. idag när jag var på väg hemåt igen och precis passerar en busshållplats kommer bussen som går ända hem till oss, så jag hoppar på och löser snabbt en sms biljett. Då får chauffören spel, för tydligen har jag åkt med honom fler gånger med sms-biljett;

Busschaufför: Har du alltid sån där SMS-biljett eller? Du vet att vi snart ska få in maskiner som kommer kunna läsa av om du åker på falskbiljett!
Jag: Okej, fast jag vet inte ens hur man skaffar sig en sån där falskbiljett. Jag betalar för mig varje gång jag åker buss.
Buffchaufför: Köp ett busskort istället!

Ehm.. Varför har dom SMS-tjänst om man får skäll när man använder den? SL i ett nötskal!

1 kommentarer:

Linda w L2K sa...

In på sl's hemsida och meddela vilken buss och vilken tid du råkade ut för det där!!!! Det är ju inte okej!!!!