fredag 21 maj 2010

Rosa kille!

Utvecklingssamtalet idag gick jätte bra, allt går fint för pojkarna och förskolan hade inget speciellt att påpeka. Ossian fick beröm för sin språkutveckling och Oliver chockar alla med sin enorma aptit - vart gömmer han allt han stoppar i sig?

Sjukhusbesöket gick relativt fort. Oliver fick diagnosen Falsk Krupp.

Sitter och klipper ut en hög med solhattar som ska sys ihop ikväll om lust och tid infinner sig. Ossian såg min hög med tygstycken och sen följde denna dialog;

Ossian; Vad gör du?
Mamman; Jag ska göra solhattar.
Ossian; Jag få en!
Mamman; Nja, du har ju redan din med bilar. Dom här ska andra barn få.
Ossian; Jag vill ha den!
Mamman; Vilken?
Ossian; Den där som är jätte rosa! (Han pekar på en cerise tygruta med vita stjärnor) Den är faktiskt bara min!

0 kommentarer: