tisdag 11 maj 2010

Mot dagis!

I morse när vi skulle till dagis frågade Ossian om vi inte kunde åka buss. Det går ingen buss från oss ända till dagis så vi behöver byta en gång, det tycker jag är omständigt så vi gjorde en kompromiss; Vi tog bussen halva vägen och gick den andra halvan. Alla nöjda och glada!



Ossian väntar på bussen.


Oliver väntar också på bussen. Visst har vi fina dynor i vagnen?

Idag ska jag sitta och hoppas på att Willys ringer och säger att jag får jobba. Dom har varit snåla med tider trots att jag muntligt blev lovad minst 75%. Har dom inte ringt före 11 (dom brukar ringa vid 10) så ska jag ringa upp och fråga vad som händer. Sommarschemat är dom ruggigt sena med att lämna ut med, ruggigt irreterande!

Medans jag väntar ska jag packa upp de sista kartongerna. Vet att jag har sagt det länge nu, det är ett tiotal kvar. Fast i hälften av dom är det saker som ska vara i hallen och den får vi inte nyttja ännu. Dom håller på att sanera, suga bort fukt och renovera där.

3 kommentarer:

Anonym sa...

har kollat på detta mönster o det är så snyggt

kanske man skulle köpa en vagn eller dyna och trycka ner ett barn i vagnen bara för att mönstret är så fint??? ha ha

/m

Anna sa...

ja jättefint! jag har oxå kollat på det.. men jag är försnål :(

Får bli rik innan man skaffar ett till barn :P

Sen det där med scheman.. jag är ju i precis samma situation.. men igår fick dom äntligen färdig schemat.. jobbar drygt 50% i juni, 75 i augusti och 100 (!!! :-)) i Augusti..

Unknown sa...

Tror att våra stora killar har likadana skor. Tycker mig känna igen dom :)