lördag 15 maj 2010

Ossians galenheter!

Några av er har säkert redan hört dessa, men jag skriver ner dom för min egen skull då "citatboken" just för tillfället är på okänd plats.

En morgon vaknar jag tidigt av att Ossian sitter på golvet bredvid mig och pratar med någon. Jag kisar lite med ena ögat och upptäcker att han pratar med sin skugga, ger skuggan leksaker och blir förbannad när skuggan inte tar emot sakerna ordentligt! :-)

Några timmar senare går han tillbaka till platsen där han sett sin skugga och ropar: MAMMA! Min skugga har rymt!


Igår satt vi utanför Coop Forum här i Nynäs och väntade på bilskjuts hem. Då ropar Ossian högt och tydligt; VAR ÄR ALLA MINA PAPPOR?!
Några tanter som gick förbi fnissade.

Igår när vi satt och åt middag norpade Andy en matbit från Ossians tallrik, eftersom han ändå ätit klart. Då utbrister Ossian; "Fy Daddy! Inte ta min mat, så får man inte göra!" ... Andy ber om ursäkt och Ossian svarar; "Just det!". Kändes så rakt på tal :-)

Ossian om våfflor; Jag tycker inte om våfflor... Jag älskar faktiskt det!"

En dag gick vi förbi en skata utomhus och Ossian säger glatt; Titta vilken jätte fin kyckling!

0 kommentarer: