söndag 27 juni 2010

Tankar om tatueringar

Jag har fem tatueringar. Jag är inte speciellt nöjd med någon av dom. Korkat som fan? Ja.
Jag var mellan 17 och 19år när jag gjorde dom, och jag var verkligen inte mogen att välja motiv då.

Den första tatueringen jag gjorde är en blomma med tribal i svanken. Den kan jag leva med. Lite tråkig är den, men den syns ju i princip aldrig.

Tatuering nummer två är en riktig katastrof. En ful ful ful katt på höger arm som jag våndas över varje gång sommaren kommer och man ska gå med kortärm. Den är hiskligt ful.

Trean och fyran gjordes samtidigt. Det är en sol på ena foten och en måne på den andra. Jag tycker egentligen dom är ganska balla men det är helt omöjligt att hitta skor på sommaren som täcker dom, och jag vill inte alltid att dom ska synas.

Sista jag gjorde är en tingeling på magen. Den är söt, men har tyvärr åkt på stryk av graviditeterna. Den är i ett stort behov av i fyllnad. Och när jag gör det tänker jag skugga den istället för att låta den vara i färg som nu. Färgerna blir bara bleka och fula efter ett tag, ser inte klokt ut.

Att ta bort tatueringar med laser kostar skjortan. Helt sanslöst dyrt. En gång kollade jag upp vad det skulle kosta att ta bort tribalen i svansken och fulkatten, 23.000kr... Det har jag inte råd med.

Men eftersom att katten är den jag hatar mest funderar jag nu på att tatuera över den. Problemet är att den är helsvart, vilket innebär att även nästa motiv måste vara helt ifyllt. Funderar på en stjärna, men det är ju så många som har det. Vad kan man annars göra som är helsvart?
Spekulerar i om jag ska tatuera in barnens namn vid sidan av covern med. Men jag vet inte.

0 kommentarer: